Pyntet dessert på en tallerken

Forslag til næringsrike mellommåltider og drikkevarer

Små, hyppige mellommåltider

I tillegg til tre hovedmåltider, er det viktig med mellommåltider. Disse kan for eksempel inntas om formiddagen, tidlig eller sent på ettermiddagen og før sengetid. Det er viktig med hyppige måltider for å få i seg nok energi og proteiner4. Enzymer skal inntas til alle måltider, også mellommåltidene. Til høyre finner du noen forslag til små, enkle måltider.

Forslag til mellommåltider

  • Yoghurt med fruktjuice eller fruktbiter
  • Smoothies – miksede frosne eller friske bær, syrnet melkeprodukt, sukker, ev. vaniljeis
  • Havregrøt kokt på melk, litt smør og rosiner
  • Fruktgrøt med melk/fløte
  • Risengrynsgrøt med smør og kanel
  • Frokostblanding med skummet kulturmelk
  • Kjeks med smør og ost
  • Fromasj eller iskrem
  • Fruktsalat med frisk/hermetisert frukt og pisket krem eller vaniljekrem
  • Brød med ost/kjøttpålegg/syltetøy
  • Avokado med reker og dressing
  • Saltstenger eller potetgull
  • Caffè latte
Du forlater Creon.no

Hvis du klikker på "Fortsett", forlater du dette Mylan-tilknyttede selskapets nettsted for å gå til et nettsted som tilhører en tredjepart. Denne tredjeparten er eneansvarlig for innholdet på sine egne nettsider.